Przedszkole realizuje treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 roku.
Nasze przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie i uczenie się poprzez zabawę w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.
Naszym celem jest wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym i przyrodniczym.
Wobec rodziców pełnimy funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze:
- pomagamy w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej,
- informujemy na bieżąco o postępach dziecka,
- uzgadniamy wspólnie z rodzicami kierunki i zakres zadań realizowanych w przedszkolu.
W roku szkolnym 2021/2022 w naszym przedszkolu realizujemy następujący zestw programów:
W swojej pracy adaptujemy elementy różnych metod pedagogicznych zgodnie z założeniami programowymi:
- Metoda symultaniczno – sekwencyjna wczesnej nauki cztania prof. J. Cieszyńskiej
- Pedagogika zabawy (zabawy i gry integrujące grupę, wyzwalające aktywność)
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (ćwiczenia ruchowe pozwalające dzieciom na poznanie własnego ciała i orientację w przestrzeni)
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz (system ćwiczeń wspierających rozwój psychomotoryczny dziecka)
- Metoda ekspresji ruchowej Carla Orffa (metoda improwizacji ruchowej i samowyrażania się ruchem)
- Metoda ruchowej ekspresji twórczej Rudolfa Labana
- Metoda wprowadzania w świat pisma Ireny Majchrzak
- Metoda E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
- Gimnastyka Mózgu Paula Dennisona (kinezjologia edukacyjna)
- Techniki relaksacyjne